Men alltså kan det inte bli höst snart?

Tant som jag är vill jag ju gärna använda sakerna jag stickar (varför ska jag sticka dem annars liksom?), och därför definierar jag hösten utifrån huruvida jag kan ha på mig massa stickat utan att svettas/frysa i uppehållsväder. Just nu är det alldeles för varmt, och det stör mig. Extra mycket de morgnar då det är så kallt att jag tar på mig något varmt men sen blir det varmare under dagen och jag dränks i svett på vägen hem. Jobbigt ju.

Men nu är jag sjuk så då kan jag vara inne och ha på mig detta:

Mamma har stickat mössan och superkoftan, plus ett par matchande fingervantar som det är för varmt för att ha på inomhus. Men vänta bara tills det blir kallare utomhus och min dåliga blodcirkulation visar sig!

Själv stickar jag ett par (!) knästrumpor för tillfället:

Det är roligt med alla flätor och omslag men det tar ju sån tid, och när jag väl är klar med en så måste jag ju sticka en till! Känns lite segt men jag kunde inte motstå mönstret när jag såg det.

Men nu ska jag sänka min mentala ålder genom att plugga lite PHP. Hoppas ni mår bra, det gör inte jag. Höhö. Mvh sämst på avslutningar. HEJDÅ.

Om SQUEEEEtheSwede

A Swedish nerdfighter taking on the online world.
Det här inlägget postades i stickning, tanterier. Bokmärk permalänken.

Kommentera

