Envis som en gammal get and damn proud of it.

Jag är en kvinna med principer. Jag är feminist, nykterist, vegetarian och no poo:are. Jag använder alltså inte schampoo utan bikarbonat till att tvätta mitt hår, jag äter inte djur, jag dricker inte alkohol och jag hatar män. Eller okej, det sista var ett skämt.

Jag tänker inte hålla på och prata om mina anledningar till dessa val, men ibland måste jag ju det. Folk ifrågasätter detta hela tiden. De undrar varför, varför, varför, talar högt om att vegetarianer minsann har sämre tänder för att de äter godis istället för kött och att det inte går att ha kul utan sprit, att jag kommer falla för grupptrycket.

Det roliga är att ju mer folk ifrågasätter, desto mer motiveras jag till att fortsätta. När folk tror att jag inte kan klara det säger jag joho och så gör jag det.

20110823-185453.jpg

Stubborn since 1993.

PS. När jag skrev detta tänkte jag att jag var för självgod eller något och kände att jag borde säga något om att det kanske inte är så bra eller något men fuck that, min envishet är något jag gillar med mig själv och det tänker jag inte be om ursäkt för.

Om SQUEEEEtheSwede

A Swedish nerdfighter taking on the online world.
Det här inlägget postades i åsikter och funderingar, vegetarianism. Bokmärk permalänken.

3 kommentarer till Envis som en gammal get and damn proud of it.

  1. Cykel skriver:

    You go girl!! Du är sjukt bra Ch och jag älskar att du står på dig, blev fett glad av det här inlägget :D

  2. audhumble skriver:

    Det där känner jag igen. Var hälsad, fellow gammal get.

Kommentera

