Rainbow socks

Senaste stickningarna, bortsett från denna kofta.

Jag älskar att sticka sockor, speciellt när jag inte gör dem i par (Dobby style), och jag älskar regnbågar. Jag och Linda pratade om att göra en regnbågskollektion till vårt socksäljarprojekt (håll utkik i höst!), så när jag kom hem från Östersund åkte jag och köpte garn och ovan syns de två första jag gjort i regnbågstemat.

Min familj har lite av en tradition att sticka till folk som får barn, men jag har aldrig fått chansen eftersom jag inte hänger med så många i bli föräldrar-åldern, men i juni kom Tilde och därmed koftan. Jag ångrar nu att jag inte tog kort på processen då jag gjorde hela kroppsstycket i en del istället för tre och höll på med uppdelningar och sticka med två ändar av samma garn…men det hade i och för sig kanske inte varit så himla kul att se för någon annan än mig, om det inte finns några fellow sticknördar här. Hej i så fall.

Det är i alla fall himla tacksamt att sticka till barn eftersom de är små vilket gör att det går snabbt att sticka till dem, och när saker går snabbt att sticka är det lättare för mig att vara motiverad till att sticka klart. Jag hatar när saker tar lång tid att göra. Just nu håller jag på med en tröja till mig själv och jag är nästan klar med ”kroppen” men överväger att repa upp skiten eftersom jag inte alls har lust längre. Men jag får se.

Om SQUEEEEtheSwede

A Swedish nerdfighter taking on the online world.
Det här inlägget postades i stickning. Bokmärk permalänken.

2 kommentarer till Rainbow socks

  1. audhumble skriver:

    Nästan lika fin som min halsduk. He. hehe. He. Men seriöst: fin socka!! Någon dag ska jag också kunna. För övrigt gillar jag omaka sockor.

Kommentera

