Internetgalning

Idag har vi haft internetproblem in tha house of Lövkvist. Inte kul. Jag klarar verkligen inte av det. Först trodde jag att det bara var Wilows Ubuntu 11.04 som var taskigt och inte gillade wifi, då aprilversioner tycker att det är jättekul att inte stödja trådlöst internet ordentligt.

Denna teori stöddes av att Zemeckis (stationära datorn) inte hade så mycket problem med sin trådade uppkoppling. Men sen blev det jäääääääääättejobbigt och ingenting funkade alls och jag blev sur och arg och skällde på pappa när han inte fattade att han måste göra något åt detta hemska problem (jag kan ha varit lite hungrig också).

Meeen, såklart efter lite omstart av modem och sånt funkar det och jag är lugn igen. Men det fick mig att tänka tillbaka på tiden innan det fanns bredband i detta hushåll. Ty innan våren 2008 levde jag med en jäääääättesegt dial-upinternet. The sound still haunts me. Men det var kul på FriskoLANet i våras när en utslagsfråga i Datorklubbens tävling var att låta som ett sånt modem. Barnen hade ingen aning.

Om SQUEEEEtheSwede

A Swedish nerdfighter taking on the online world.
Det här inlägget postades i internet. Bokmärk permalänken.

Kommentera

