That’d make me crazy

Jag tyckte det var jävligt nice att gå från att gå i skolan till att jobba, men det här med att gå från sommarlov till jobb var inte lika lätt. Så jag är lite trött och lite seg och kanske lite galen.

Förresten så har jag köpt en ny dator. Eller, en till kanske jag ska säga. Som jag ska ha on the go, medan min älskade stationära mest chillar hemma och ibland i Tullinge Gymnasiums matsal.

En liten Lenovo ThinkPad E325. Tretton tum, alldeles lagom tycker jag. Min gamla lappy är alldeles för tung och ger mig ryggproblem medan den här är lätt men samtidigt tillräckligt stor för att jag inte ska avlida av frustration på grund av ett minimalt tangentbord eller så.

Konsekvensen av detta köp är naturligtvis att jag virkar massa mormorsrutor och ser på Gilmore Girls.

Ni kan ju gissa varför. Vinnaren kan få en mormorsruta i valfri färg (om hen vill ha en alltså).

Om SQUEEEEtheSwede

A Swedish nerdfighter taking on the online world.
Det här inlägget postades i datorer, tanterier. Bokmärk permalänken.

En kommentar till That’d make me crazy

  1. Thinkpad är bra grejer, och håller med om att 13 tum är precis lagom!

Kommentera

