Jag har blivit en såndär tråkig jobbmänniska

Eller ja. Jag har roligt. Men jag har inte så mycket att blogga om. Jag kan ju säga att jag alltid fryser på jobbet och blir helt förvirrad av att det faktiskt är varmt ute (det påminner om första tiden i Canada – det var sjukt varmt ute på eftermiddagen men inte på morgonen när jag gick till bussen och verkligen inte inne i skolan, vilket gjorde att jag hade jeans och stickad tröja…sen koktes jag levande kändes det som), eller hur jag stör mig på folk som inte kan läsa lappar eller i alla fall saknar slutledningsförmåga.

Eller hur fruktansvärt ologiskt det verkar att byta ut ett gäng stationära datorer i en datorsal bara för att sätta in (och låsa fast) bärbara datorer. Jag vet inte om det finns något magiskt hos journalistikstudenter som gör att de jobbar bättre på laptops men jag har missat det i så fall. Jag förstår verkligen inte alls. En stationär dator är oftast bättre än en laptop, men laptopens fördel är ju att den är bärbar. Och hur bärbar är den om den är fastlåst i ett gäng bord? Jag blir frustrerad. Men det ger mig i alla fall arbetsuppgifter.

Om SQUEEEEtheSwede

A Swedish nerdfighter taking on the online world.
Det här inlägget postades i datorer, vardag. Bokmärk permalänken.

Kommentera

