På jobbet idag

Jag och snubbe står och väntar på handledare och så vidare. Vi pratar lite, och jag säger att jag gillar personen som har Prinsessan Leia på sitt fönster.

”Du är feminist va?”
”Ja.”
”Och miljöpartist?”
”Ja.”
”Och lesbisk?”
”Inte direkt, jag vill inte definiera mig som någonting.”
”…lite i alla fall? Lite…lesbisk?”

Det tyckte jag var roligt. Det hade nog blivit ännu roligare om jag satt igång att prata om mina tankar kring sexualitet och att jag skiter i en label eftersom det inte är (borde vara) så jävla viktigt ändå.

Jag vet inte, ser jag flatig ut idag?

Om SQUEEEEtheSwede

A Swedish nerdfighter taking on the online world.
Det här inlägget postades i vardag. Bokmärk permalänken.

Kommentera

