Kampen om kroppsbehåringen

Imorse åkte jag till skolan lite tidigare och fick sällskap av en fellow matte-datatjej som går i ettan. Väl i skolan tömde jag mitt skåp och efter det hittade vi hennes klasskompis och hans vän, Rita. Vi pratade och efter en stund sa Rita att hon tyckte att det var orättvist att tjejer behöver raka sig överallt medan killar kan ha hår, ja, överallt utan att det är något större problem (det anses väl ‘bögigt’ för killar att raka ben?). Jag sa typ, ”eh, eller så skiter man i det”, och Rita sa att hon också gjorde det när hon hade jeans på sig. Det täcker ju håret.

Jag tycker att det är så synd med det här måstet. Varför måste vi raka oss? För att det är nödvändigt för vår överlevnad eller för att samhället säger åt oss att göra det? Om jag inte tycker att hår på min kropp är något som stör min tillvaro, varför ska någon annan bry sig då? Det som stör min tillvaro är ju alla idioter som tycker att det är min skyldighet till dem att vara snygg och hårbefriad. Som verkar tycka att jag ska göra det för deras skull, och inte för min egen.

Det är ju sjukt. Om en känner att håret stör osv tycker jag att en ska raka sig. Men att göra det bara för att…nä. Jag skiter i flashbackidioterna, de ska få se på kroppsbehåring. Jag tror jag ska göra som Micke Kazarnowicz, som har startat en shortsoffensiv, då män tydligen inte får ha shorts i innerstan (dock helt ok för kvinnor med objektivt snygga ben att visa upp dem tydligen :))) roligt va?). Tror att jag ska gå barbent hela sommaren, om det inte är för kallt.

Kanske ska jag börja känna mig bekväm att höja armarna i linnen utan kofta över också.

20110610-195624.jpg

För övrigt är mitt iFånskal awesome.

Om SQUEEEEtheSwede

A Swedish nerdfighter taking on the online world.
Det här inlägget postades i åsikter och funderingar. Bokmärk permalänken.

2 kommentarer till Kampen om kroppsbehåringen

  1. hanna skriver:

    Heja heja heja heja heja!!!!

  2. Vanda skriver:

    Bra! Kör hårt!

    (hittade hit via Jimmys twitter om du känner dig stalkad)

    Jag har bloggat om ett annat kvinnofängelse, nämligen behån. Läs gärna! http://darlingbuds.blogg.se/2011/june/vandas-sondagstips.html

Kommentera

