Min favoritlåt

(Jag tänkte göra ”30 inlägg om låtar”. Lista snodd härifrån.)

Jag har sjukt svårt att bestämma mig för min favoritlåt. Det har aldrig varit något som är konstant för mig, det ändras hela tiden. Jag kan bläddra bland mina Spotifyspellistor i timmar och hitta typ 50 låtar som skulle kunna klassas som min favoritlåt.

Men jag kan nog använda mig av last.fms statistik på mitt musiklyssnande. Den låt jag lyssnat mest på overall är Tegan and Sara’s Call It Off. Nu kan vi ju fråga oss hur pålitligt det är då minst 50 av de lyssningarna var för att få bort låten under (som blev spelad så mycket på grund av att den stod på repeat i en hel dag för några år sedan). Men vi kan ju också tänka så här: det är den låten jag redan hade lyssnat på så mycket så att den hade möjlighet att slå Screamer. Och det är den låten jag var villig att lyssna på lika många gånger till.

Om SQUEEEEtheSwede

A Swedish nerdfighter taking on the online world.
Det här inlägget postades i musik. Bokmärk permalänken.

Kommentera

