Påsk!

Jag är inte särsklit religiös av mig. Jag har försökt att tro på en Gud men det har inte gått och det känns som en grej man inte borde behöva kämpa med, så jag gav upp. Men jag har ju vuxit upp med kristna traditioner, och har dessutom sjungit i en kyrklig kör sen jag var sex år, och mamma har varit kyrkvärd, och är aktiv kyrkopolitiker. Så jag går mycket i kyrkan.

Påsken är nog min favorit. Det är liksom ingen press och ingen stress (typ, julklappar), men man får massa mat, och midnattsmässa. Julen har också midnattsmässa och det är också mysigt, men helheten blir bättre på påsken. Dessutom är det vår. Och det känns som en mer värd anledning att fira. På julen har ju bara ett barn fötts, Jesus har inte gjort något än. Men på påsken, då har han hjälpt massa människor och sen offrar han sig för mänskligheten och för att toppa det återuppstår han! Bra jobbat liksom.

Men nu är det snart dags för midnattsmässa, och jag ska sjunga med mammas kör. Det blir nice, vi ska till och med ha kåpor på oss. Jag älskar kåpor. Det känns som att man sjunger i en gospelkör!

Om SQUEEEEtheSwede

A Swedish nerdfighter taking on the online world.
Det här inlägget postades i musik, vardag. Bokmärk permalänken.

Kommentera

