Byxor.

Förra veckan var jag väldigt nära på att ta på mig ett par vanliga jeans. Det kändes konstigt. Men sen skymtade jag dessa i byrålådan! Jag har ärvt dem av mamma och färgklicken kom till i Canada. De känns liksom lite mer jag än ett par vanliga jeansfärgade jeans.

Kommentarer: ”Ohemgee, du har byxor på dig!”

Samt ”Du ser inte normal ut! Dina kläder är konstiga!”

Den sista från min klasskompis Micke, som förvisso är ett troll och älskar att provocera mig, men ändå. Han klagar på att jag inte är normal och jag blir så trött på att folk tror att det är min skyldighet till dem att jag ser ut som de vill att jag ska göra. Och att utseende påverkar något viktigt. Bah!

Om SQUEEEEtheSwede

A Swedish nerdfighter taking on the online world.
Det här inlägget postades i kläder, vardag. Bokmärk permalänken.

En kommentar till Byxor.

  1. hanna skriver:

    Men vad drygt! Jag hatar också när folk beter sig som det är ens skyldighet att sträva efter att passa in i den snäva mallen för vad som är snyggt.

Kommentera

