Regn.

Igår, efter ett jobbigt fysikprov (som lyckligtvis var det enda jag behövde göra den dagen) och lite skypande med Arvid och John angående projektarbete fick jag migrän. Blä! Jag hade längtat efter middagen (det var soppa till lunch) men efter några tuggor var jag tvungen att ta alvedon och gå och lägga mig en stund.

Det hjälpte. Dock sov jag tills halv sex på morgonen. Det var smått förvirrande. Jag fattade liksom inte vad som var grejen när radion var på och varför var jag helt påklädd? Sen var jag mest förvirrad över hur mörkt det var. Fast när jag insåg varför blev jag glad. Det var dimmigt, molnigt, regnigt!

Som jag har längtat efter regn. Den senaste tiden har ju varit vårig och framför allt solig, men så fort det vankas nederbörd blir det kallt och snöigt istället. Jag har inte fått regn sen i höstas! Segt ju.

Men idag var det dags. Och det var helt fantastiskt. En lagom mjukstart, för det spöregnade inte utan det var allmänt fuktigt i luften (som det brukade vara i Canada)  och regnet kom ner i form av småduggande och åh vad jag älskar det. Det är så mysigt att sitta på bussen och se allt det härliga gråa, se världen vattnas, och att komma hem och känna att teet passar in i tillvaron. Åh.

Dessutom gör regnet så att musiken blir bättre. Min favoritregnlåt är Bitter Pill av Social Siberia. Trots att jag upptäckte den innan dess påminner den mig väldigt mycket om att sitta på skolbussen i Canada, på färjan på väg över floden när det regnade. Det var så härligt med vatten överallt av någon anledning.

Och nu kan jag lyssna på Sweden utan att få en klump av gråt i halsen. Speciellt Going to Queens. Den är så himla fantastisk ååååh.

Om SQUEEEEtheSwede

A Swedish nerdfighter taking on the online world.
Det här inlägget postades i musik, vardag. Bokmärk permalänken.

En kommentar till Regn.

  1. Ping: Minecraftregn « Sitzpinkler

Kommentera

