Vill ha förändring här alltså.

Ibland får jag sån himla lust att skaffa en jävla massa LP-skivor med gammal och intressant musik och bara mysa.

Mamma och pappa har massa gamla skivor som bara ligger och skräpar. Vi har ingen spelare. Eller jo, men den är inte ihopkopplad/typ lite sönder på ett sätt som går att fixa men som ingen (pappa) orkar fixa eller vill låta mig försöka fixa. Kanske köper en egen om jag har lust senare. Men jag har ingen aning om vad man ska köpa för något. Någon som vet?

Nu funderar jag mest på hur jag ska förändra mitt rum. Det är så himla stökigt. Och trångt. Så fort man har något längs väggarna i det här rummet känns det som om man är i en smal korridor. Eller att man är en jätte. Inte nice.

Bah. Lägg märke till all skit på och under skrivbordet. Man ser det inte riktigt, men det står ett notställ där vid växterna.

Jag vill ta bort skrivbordet. Jag har ingen nytta av det alls, om man inte räknar ställe att lägga skräp jag inte orkar organisera på som nyttigt. Egentligen vill jag plugga på det, men jag kan inte koncentrera mig där. Jag sitter mycket hellre ute i köket. Blir lättare att få hjälp av mami und papi då ju.

Vill även få bort byrån. Den är bara i vägen. Jag har för mycket kläder. Och för mycket skit ovanpå byrån. Jag vågar knappt leta bland grejerna, det ramlar ner på mig.

Jag vill ju ha det rent och fint, men även om jag plockar undan blir det asjobbigt att hålla uppe, och det är så lite plats! Men om jag tar bort skrivbordet och byrån får jag asmycket plats! Jag har planer. Och jag har blivit lovad en tur till IKEA om två veckor.

(Varför finns inte Pink Floyd på Spotify förresten? I need me some Floyd juuu!)

Om SQUEEEEtheSwede

A Swedish nerdfighter taking on the online world.
Det här inlägget postades i musik, vardag. Bokmärk permalänken.

Kommentera

