Jag har alltid datorn på.

När anmälningar till LAN sker:

Kväll, kväll, kväll, kväll, kväll, när jag äter frukost (och i min morgonförvirring skriver mitt efternamn där jag skulle skriva klass), i väntan på lektion, på programmeringslektion, på programmeringslektion.

Jag har datorn på hela tiden. Jag skäms lite (mycket), för det känns sjukt onödigt att ha den igång när jag sover/inte är hemma. Men jag är för lat för att starta upp alla program igen, vilket faktiskt är en extremt dålig ursäkt.

Det värsta är att jag har hela två datorer på hela tiden. Förutom min stationära har jag även min gamla laptop som står på ett laptopbord vid sängen. Det är rätt nice att kunna kolla på tv-serier/läsa bloggar i sängen innan man ska sova. Men varför är den alltid på? Lathet igen. Palla starta en dator liksom! Det tar för lång tid!

Det hade varit en liiiiite mer okej ursäkt om jag fortfarande suttit på Windows, för där verkar det ta sju år att logga in trots att datorn är ny. Men det tar inte lång tid att starta och logga in på mina datorer. Det tar ju någon form av tid, men inte så mycket tid att det är för lång tid.

Och jag som är en sån där jobbig person som säger åt folk att släcka lampan hela tiden. Jag har inga siffror på det, men det känns som att två datorer som är på dygnet runt drar mer ström än en lampa. Vilken hycklare jag är.

Nu fick jag dåligt samvete. Ikväll stänger jag av datorn (datorerna).

Om SQUEEEEtheSwede

A Swedish nerdfighter taking on the online world.
Det här inlägget postades i datorer. Bokmärk permalänken.

Kommentera

